90% dintre români
nu știu să acorde primul ajutor în caz de nevoie, ceea ce ne clasează pe
ultimul loc din UE în ceea ce privește noțiunile de bază legate de aceste tehnici. De asemenea, aproximativ
70.000 de români mor anual pentru că nu primesc la timp primul ajutor. În cazul accidentelor rutiere, dacă nu se încep manevrele de resuscitare în primele 4-5 minute, intervenția ambulanței poate fi tardivă, de aceea primul ajutor este esențial pentru o persoana rănită.
„Leapșa pentru Viață”, prima campanie online de prim-ajutor din România, este o inițiativă a Asociației EDIT în parteneriat cu Departamentul pentru Situații de Urgență și IGSU.
Scopul proiectului este de a trage un semnal de alarmă asupra importanței cunoașterii corecte a manevrelor de resuscitare precum fast CPR- hands only, manevra Heimlich, îngrijirea unui membru rupt, arsuri sau stoparea unei hemoragii.
Campania a fost foarte bine primită, a înregistrat peste 2 milioane de vizualizari, cu un buget redus de promovare și a câștigat premiul
BEST INFLUENCER CAMPAIGNS în cadrul Webstock Awards.